Dynadro automatiseert bestelproces met CertiONE

Certipost, een joint venture van het Belgische telecommunicatiebedrijf Belgacom en De Belgische Post, heeft haar elektronische communicatieplatform CertiONE gelanceerd in Nederland. Dat maakt de uitwisseling van handelsdocumenten via het internet toegankelijk voor alle Nederlandse ondernemingen. Dynadro, de centrale inkooporganisatie voor de 600 DA-drogisterijwinkels, gaat via CertiONE de communicatie met al haar leveranciers automatiseren. CertiONE is een virtueel sorteercentrum en vertaalbureau voor de uitwisseling van elektronische handelsdocumenten tussen computerapplicaties onderling en tussen computerapplicaties en mensen. Het CertiONE-platform ondersteunt het elektronisch uitwisselen van handelsdocumenten tussen bedrijven onderling (B2B) en met consumenten (B2C). Via één enkele verbinding met CertiONE kan een onderneming documenten elektronisch uitwisselen met 1.200 aangesloten bedrijven in Europa. Dynadro wil tegen eind dit jaar al haar bestelprocessen met haar 330 leveranciers geautomatiseerd hebben via CertiONE. Via het CertiONE Partner Adoption Programma worden alle leveranciers benaderd om elektronisch zaken te doen met Dynadro. Het platform is live gegaan in april en er zijn momenteel al meer dan 100 bedrijven aangesloten, zoals Gillette, Henkel, L'Oréal en Nestlé, maar ook kleine leveranciers die slechts een beperkt aantal orders per maand ontvangen. Per jaar stuurt Dynadro ruim 400.000 orders naar haar leveranciers en verwerkt Dynadro jaarlijks meer dan 150.000 leveranciersorders. "Voor ons is de elektronische communicatie via CertiONE bepalend bij de leverancierskeuze", zegt Mike Buisman, inkoopmanager bij Dynadro. "Tegen het einde van dit jaar willen we geen papieren communicatie meer accepteren op het gebied van de bestelprocessen. CertiONE levert Dynadro, de leveranciers en onze winkels immers grote voordelen op."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!