Metro breidt uit in India

Duitse retailer Metro Cash & Carry gaat jaarlijks zo’n acht tot tien winkels in India openen. De komende vier jaar investeert de keten zon 388 miljoen euro in openingen in het land. “De tijd voor expansie is aangebroken”, aldus Rajeev Bakshi, managing director bij Metro Cash & Carry.

“We openen de komende vier jaar vooral winkels in steden met een populatie van meer dan één miljoen mensen.” Metro opent in december een winkel in Jalandhar en in januari in Delhi. Ook heeft de keten net zijn achtste Indiase distributiecentrum in Mumbai geopend. Het centrum biedt zo’n tienduizend producten aan nieuwe klanten, waaronder hotels, restaurants, cateraars en kleine kantoren. Metro zegt voorlopig nog niet in te zetten op het B-2-C segment. “We denken dat India grotere mogelijkheden biedt voor cash en carry. Voor de korte termijn zijn we dus niet geinteresseerd in het B-2-C segment.”

Metro Cash & Carry deed in 2003 zijn intrede op de Indiase markt. De keten is nu actief in dertig landen met zevenhonderd wholesale centra. Wereldwijd heeft de keten meer dan honderdduizend werknemers in dienst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!