Coach mikt op China

De Amerikaanse handtassenmaker Coach zet fors in op uitbreiding in China. De onderneming wil dat het Aziatische land binnen drie jaar zijn grootste afzetmarkt wordt.

Coach laat weten dat het op weg is om dit jaar in China voor driehonderd miljoen dollar te verkopen. Tegen 2014 moet dat vijfhonderd miljoen dollar zijn, aldus Victor Luis, directeur van Coach international operations. “We voelen de wind in onze rug in China”, zegt Luis. “Het land weet zijn schulden goed te beheren en boekt nog steeds economische vooruitgang.”

Om het doel binnen drie jaar te bereiken, opent Coach jaarlijks zo’n dertig winkels in grote steden van China. De keten lanceert daarnaast kiosken bij de ingang van grote warenhuizen om de aandacht van consumenten te trekken.

Volgens Luis is China op dit moment de snelst groeiende markt van Coach. De keten zal aan het einde van 2011 met 71 winkels actief zijn op het vasteland van China. Coach heeft nog geen webshop in het land, maar zal deze waarschijnlijk eind 2012 lanceren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!