Winkelier verkoopt kleding per kilo

Een pop-up store in Australië berekent de prijzen van kleding door middel van gewicht.

Zo moet men voor Tommy Hilfiger zestig euro per kilo neertellen, terwijl Ralph Lauren tachtig euro per kilo kost. ‘Add some weight to your style’is de slogan van de winkel Fashion Brand by KG. De keten ging maandag open en sluit zijn deuren pas als alles is verkocht. Het assortiment omvat dames-, heren- en kinderkleding van de merken Lacoste, Guess, Armani, Nike, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Ed Hardy, Levi’s en Ralph Lauren.

Eigenaar Joseph Golubinksy spreekt van een heel nieuwe retailervaring. “Door met kiloprijzen te gaan werken, liggen de prijzen een stuk lager dan in outlets”, aldus Golubinksy. Als het experiment een succes blijkt, zullen er meerdere winkels in Australië openen met hetzelfde principe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!