Van de Velde mikt op Chinese lingeriemarkt

Vrouwen in China kunnen binnenkort ook persoonlijk advies krijgen bij de aanschaf van een beha. Advies over de pasvorm van ondergoed is in China ongebruikelijk. De komst van Belgische lingeriespecialist Van de Velde naar het Aziatische land moet hier verandering in brengen.

Volgens ceo Ignace Van Doorselaere zal het zogenaamde paskamerconcept niet meteen met open armen worden ontvangen. “Maar we vinden dat de Chinese vrouw hier recht op heeft. Daarnaast zijn we overtuigd van het succes op de langere termijn.”

Van de Velde is de samenwerking aangegaan met de Chinese retailgroep Getz Bros. & Co. Het bedrijf exploiteert de Private Shop-keten met elf winkels in Hongkong en nog eens elf vestigingen in grote Chinese steden als Shanghai en Peking. Verwacht wordt dat de keten dit jaar een omzet noteert van acht miljoen dollar.

Van de Velde wil met Private Shop haar lingeriemerken op de Chinese markt introduceren. Volgens gedelegeerd bestuurder Herman Van de Velde zijn de verkooptests van de afgelopen maanden ‘erg meegevallen’.

Van de Velde investeert 7,5 miljoen dollar in de joint venture. De partijen bezitten elk de helft van de aandelen van de keten. “Wij zien veel mogelijkheden voor het premium lingeriesegment in China”, aldus Stephen Lee van Getz Hongkong. “Een segment dat tot vandaag relatief weinig ontwikkeld is. We hopen met deze samenwerking de service van Private Shop te versterken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!