Prada breidt winkelnetwerk rap uit

Het Italiaanse modehuis Prada heeft over de eerste negen maanden van dit jaar, dat in het teken staat van expansie, 75 procent meer nettowinst gerealiseerd. Het winstcijfer kwam uit op 279,2 miljoen euro, dezelfde periode een jaar terug was dat nog 156,5 miljoen euro. Het merk profiteerde vooral van een groeiende vraag in Azië.

De Prada Group focust dit jaar nadrukkelijk op uitbreiding van het aantal winkels. De modeonderneming investeerder 178,1 miljoen euro in expansie en opende 51 winkels. Het aantal vestigingen kwam daarmee op 370 ‘direct operating stores’. Dat moeten er eind 2012 550 zijn. Zo'n vijftig winkels moeten daarvan in China zijn gevestigd. Ook heeft de Prada Group plannen voor Rusland en Zuid-Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!