M&S werkt aan duurzaamheid

Marks & Spencer werkt aan een duurzaam imago. De Britse moderetailer overhandigde de zogeheten Ethical Excellence award aan een denimfabriek in Bangladesh en een leverancier van geweefde stoffen in Indonesië, omdat werkomstandigheden voor hun personeel waren verbeterd.

Producten die in deze twee fabrieken zijn gemaakt, dragen voortaan een 'Plan A Attribute' label. Het laat de consument weten dat de kleding onder betere omstandigheden geproduceerd is. M&S let daarbij onder meer op een beter salaris, goede relaties in de industrie en de mogelijkheid voor fabrieksarbeiders om een opleidings- en trainingsprogramma te volgen.

De awards zijn onderdeel van één van de in totaal 180 duurzame plannen die M&S heeft opgesteld, waarvan inmiddels 105 zijn doorgevoerd. Enkele voorbeelden daarvan zijn: energie- en waterbesparing in winkels en de website School-of-fish.co.uk om kinderen en ouders bewust te maken van overbevissing en brandstofbesparing in de supply chain.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!