Consument haalt vaker zijn gelijk

Consumenten stappen steeds vaker naar de rechter om hun gelijk te halen. Een juridisch conflict gaat het vaakst over gekochte consumentenproducten en aanvaringen op het werk, zo blijkt uit onderzoek van juridisch dienstverlener DAS.

Volgens de dienstverlener had één op de drie Nederlanders het afgelopen jaar een juridisch geschil, terwijl dit in 2009 één op de vier was. “Mensen hebben steeds betere toegang tot informatie over juridische zaken. Ze zijn ook assertiever geworden”, meldt Marluus Stigter van DAS.

Consumenten schakelen vaak juristen in bij gebreken aan meubels, auto’s en wasmachines. Ook komen er regelmatig klachten binnen over vakanties. “Consumenten blijken dan vaak te klagen over vertragingen of dat ze het uitzicht hadden op een bouwput in plaats van op zee, zoals beloofd was.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!