'Afhalen van internetaankopen steeds populairder'

Steeds meer webshoppers willen hun internetaankopen zelf ophalen in plaats van te moeten wachten op de postbezorger. Daarom zijn V&D en Albert Heijn, in navolging van H&M en Neckermann, sinds kort gestart met fysieke plekken waar klanten hun internetaankopen af kunnen halen. Dat meldt Het Financieele Dagblad maandag.

Kiala, dat sinds 2001 aan een Europees netwerk van afhaalpunten bouwt en sinds kort samenwerkt met internetwinkel bol.com, biedt de Nederlandse consument op dit moment zeshonderd plekken waar hij zijn bestelling kan ophalen. De afhaalpunten van Kiala zijn gelokaliseerd op drukbezochte locaties, zoals supermarkten, tankstations en krantenwinkels.

“De naamsbekendheid van Kiala onder consumenten is erg laag, maar onder webwinkeliers des te groter”, vertelt Ronald Metselaar, verkoopdirecteur van Kiala. Nederland loopt nog steeds achter bij landen als België en Frankrijk als het gaat om afhaalplekken voor internetbestellingen. “De belangrijkste reden hiervoor is dat TNT Post, nu Post NL, heel groot was in pakketbezorging”, aldus Metselaar.

Maar Kiala ziet de lijn in Nederland hard omhoog gaan: inmiddels is het percentage Hollandse webshoppers dat aangeeft zelf zijn internetbestelling op te willen halen, gestegen tot twintig procent. Metselaar licht toe: “Ieder e-commercebedrijf beseft zich inmiddels dat de klant meer keuze wil. Het heeft even tijd nodig gehad voor de Nederlandse markt er klaar voor was, maar nu groeien we met tientallen procenten per jaar.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!