'Supers wagen zich niet aan prijzenstrijd'

Er zal in 2012 geen echte prijzenoorlog uitbreken in supermarktland. Dat is de verwachting van supermarktspecialist Gerard Rutte. “Er komt een recessie aan. Geen supermarkt kan nu extra prijsdruk gebruiken.”

In plaats van een stevig concurrentiejaar zal 2012 veel meer een actiejaar worden. “Kijk maar naar de hamsterbingo van Albert Heijn. Dat kost veel minder dan harde prijsacties”, aldus Rutte.

Ook Jumbo, na Albert Heijn de grootste supermarktketen van Nederland, zal dit jaar waarschijnlijk geen prijzenoorlog starten. “Jumbo is druk bezig met zichzelf. De integratie van Super de Boer en de overname van C1000 eisen alle aandacht en mankracht op”, zegt Paul Moers, strateeg bij Bureau PMSMS.

Toch verwachten Moers en Rutte dat een prijzenoorlog het enige middel is dat werkt wanneer supermarkten elkaar aftroeven. “Maar nu een hevige concurrentiestrijd door de recessie niet gewenst is, wordt het prijsplafond waarschijnlijk niet omlaag getrokken”, voorzien Moers en Rutte.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!