Franchisers minder gevoelig voor recessie

Nederlandse franchisebedrijven lijken tot dusver ‘redelijk recessieproef’ te zijn. Dit zegt Jos Burgers, directeur van NFV, koepelorganisatie voor franchisenemers.

De omzet over 2011 in de franchisesector zal ‘iets hoger’ zijn dan een jaar eerder, maar precieze cijfers zijn nog niet bekend. Branches die het goed doen zijn fastfood en supermarkten, terwijl takken als videotheken en de makelaardij meer last hebben van de recessie.

De kracht van samenwerking en de schaalgrootte zorgen ervoor dat de franchisebranche ‘wat robuuster’ is dan andere sectoren, aldus Burgers. NFV ziet 2012 met ‘gematigd vertrouwen’ tegemoet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!