'Woonbranche mikt op online'

De woonbranche zet in 2012 in op online aanwezigheid. Uit onderzoek van Van Es Marketing Services blijkt dat 31 procent van de vierhonderd woonretailers voor het komende jaar prioriteit geeft aan internet en nieuwe media activiteiten. Dit is een duidelijke verandering ten opzichte van vorig jaar, toen de woonbranche zich vooral bezig hield met de interne bedrijfsprocessen.

In een eerder deze week verschenen rapport signaleerde bureau Marconcepts Internet Marketing een kloof tussen retailers in de woonbranche en consumenten. Volgens dat onderzoek worden social media, mobile marketing en zoekmachine optimalisatie onvoldoende ingezet in de branche. Nu geeft menig woonretailer aan hier verandering in te willen brengen.

De helft van de ondervraagden uit het onderzoek van Van Es Marketing Services is van plan de webshop verder te ontwikkelen en werk van zoekmachine optimalisatie te gaan maken. Daarnaast wil zestig procent van de ondervraagden extra prioriteit geven aan social media.

Momenteel is de woonbranche een krimpmarkt. De omzetontwikkeling van online verkopen via woonzaken toont echter een forse groei. In het derde kwartaal van 2011 bedroeg het groeipercentage ruim elf procent. Acht procent van de woondetaillisten die online producten verkoopt behaalt zelfs meer omzet via online verkopen dan via de fysieke woonwinkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!