Brussel blij met elektronisch betalen

Iedereen heeft voordeel bij online betalen per smartphone of creditcard. De consument maakt minder kosten, het is goed voor de werkgelegenheid en ook het concurrentievermogen neemt toe. Dat menen EU-commissarissen Barnier (Interne markt) en Almúnia (Concurrentie).

Steeds minder consumenten betalen nog met cash. Eén op de drie doet zijn bankzaken al online. Bijna één op de drie heeft een smartphone, waarmee in 2013 betalingen worden verricht tot een totaal van 250 miljard euro. Bovendien zijn er 726 miljoen betaalkaarten en creditcards in omloop; bijna anderhalf per Europese consument.

Toch kan elektronisch betalen nog veel verder groeien, denkt Brussel. Commissaris van Digitale agenda Kroes richt haar pijlen op het overschrijden van de landsgrenzen als het gaat om waar Europese consumenten online winkelen. Brussel zal zich komende tijd richten op een goede beveiliging tegen fraude en bescherming van persoonsgegevens, beter inzicht in de kosten van betalingen, een goede markttoegang voor (nieuwe) aanbieders van betaalmethodes, een vlekkeloze techniek en goede ‘interoperabiliteit’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!