‘Retail moet QR-code aantrekkelijker maken’

Het gebruik van mobiele QR-codes komt nog niet echt op gang. Volgens onderzoek van Scanby is 86 procent van de Amerikaanse retailers en merken van plan om in de toekomst gebruik te maken van barcodes. Consumenten willen er echter nog niet aan geloven.

“Het is in principe een heel vernieuwend en spannend concept”, aldus Scott Forshay, mobiel strateeg voor luxemerken. “Merken doen er echter te weinig mee om consumenten echt aan te sporen het te gebruiken. Consumenten gaan hun tijd of waardevolle informatie niet op het spel zetten als zij er niets voor terug krijgen.”

De warenhuisketen Barneys New York plaatste QR codes in zijn advertentie in de New York Times. De retailer verwachtte hierdoor veel bezoekers. De site waarnaar de smartphonegebruikers werden geleid, was echter niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Hierdoor haakten veel consumenten af.

Luxemerken als Ralph Lauren, Porsche en Bloomingdales wisten wel succesvol gebruik te maken van QR-codes, door deze bijvoorbeeld groot in etalages te maken. Mensen die via een QR-code de site van Ralph Lauren bezochten, maakten kans op kaarten voor het US Open tennistoernooi. “Op korte termijn hebben QR-codes zeker de toekomst”, voorspelt Forshay. “De mate van groei en populariteit hangt echter af van de innovatie van merken. Zij moeten rondom deze QR-codes campagnes opzetten die consumenten aansporen hun mobiele telefoon te gebruiken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!