'Imago cadeauverzending geschaad'

Het vertrouwen in het versturen van online bestelde cadeaus in de periode rondom de afgelopen feestdagen heeft een deuk opgelopen. Dit blijkt uit de lage waarderingen voor levertijden op reviewsite Wugly.nl.

Van de sinterklaaspakjes bleek vier procent pas geleverd te worden na 5 december. Vijf procent van de kerstcadeaus werd te laat geleverd. “Het gaat om 133 duizend te laat bezorgde Sintcadeaus, en 160 duizend kerstbestellingen”, aldus Frank Quix, directeur van Q&A Research & Consultancy.

Quix suggereert dat webwinkels klanten misschien een alternatief kunnen geven als een bestelling niet op tijd geleverd kan worden. “Fysieke winkels bieden alternatieven als iets is uitverkocht, zoals een cadeaubon. Misschien kunnen webwinkels dit ook toepassen”, aldus Quix.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!