'Bestelzuil voorkomt nee-verkoop'

Met het nieuwe Nederlandse initiatief Clicks in Bricks kunnen retailers bestelzuilen naar de winkelvloer halen. Op deze manier hoeven retailers geen nee meer te verkopen als een product niet op voorraad is. Volgens oprichters Ramon Cohen de Lara en Maarten en Rooseboom krijgen retailers hiermee ook de mogelijkheid alle producten te verkopen van een fabrikant waar zij mee samenwerken. 

Voorts kan het assortiment van andere retailers als online shop-in-shop worden aangeboden via de zuilen. Een winkelier betaalt in beginsel 99 euro per maand voor een bestelzuil van leverancier Swipespot. Zij ontvangen dan een zuil, een tablet, mobiele webshop, betaalmethodes en software. De zuil krijgt de uitstraling van de hurende retailer.

De oprichters laten weten in principe te werken met de software van hun bedrijf Qweery. Andere leveranciers van hardware, software, betaalmethodes en logistieke oplossingen mogen echter ook bij Clicks in Bricks aankloppen.. Daarvoor moeten ze wel een certificeringstraject doorlopen. “De certificering is nodig omdat Clicks in Bricks eindverantwoordelijk blijft voor wat aan klanten wordt geleverd”, aldus Cohen de Lara. “Wij vinden dat de winkelier zich geen zorgen hoeft te maken over niet of slecht werkende hardware, software en dergelijke zaken. Clicks in Bricks moet hem juist ontzorgen, het moet een extra verkoopkanaal zijn en kosten reduceren van te hoge voorraden."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!