Sara Lee koopt merkrecht Senseo

Philips heeft zijn deel van het merkrecht op Senseo verkocht aan Sara Lee, het moederbedrijf van Douwe Egberts. Sara Lee betaalde 170 miljoen euro voor het merkrecht.

Philips en Sara Lee bezaten beiden de helft van de merkrechten op de naam Senseo. De twee bedrijven zullen in ieder geval tot 2020 samenwerken. Philips zal de apparaten ontwikkelen en fabriceren, terwijl Sara Lee de koffiepads produceert. “Maar voor de consument verandert er niets”, meldt een woordvoerder.

Philips en Sara Lee werken sinds 2001 samen in het kader van Senseo. In totaal zijn er sinds de lancering 33 miljoen Senseo-apparaten verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!