Kleding favoriet bij online consument

Consumenten gaan het liefst online om kleding, boeken en elektronica aan te schaffen. Volgens een rapport van onderzoeksbureau THE NPD heeft 48 procent van de consumenten wel eens een product in die categorie bij een webshop besteld. Van de ondervraagden die online shopten, kocht 54 procent kleding, 33 procent van hen kocht schoenen en ging 28 procent online om accessoires te bestellen.

Consumenten raken steeds vertrouwder met het online bestellen van kleding en accessoires. “Er is echter nog een lange weg te gaan”, aldus Marshal Cohen, chief industry analist bij NPD. “Het wordt steeds belangrijker voor retailers, en nog meer voor fashionretailers, om online een ontwikkelde winkelervaring te bieden, een driedimensionale winkelervaring. Dat gebeurt door het beste van online en offline winkelen bij elkaar te brengen. Zo staat offline shoppen voor ‘aanraken en ervaren’, terwijl online shoppen voor ‘informatie en impulsaankopen’ staat.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!