'Groupon vervreemdt zich van eigen succesmodel'

Aanbiedingssite Groupon drijft steeds verder af van het oorspronkelijke succesmodel waarmee het de markt veroverde. Dat stelt Sewdath Ritoe van onderzoeksbureau Media Intelligence Lab (MIL).

“Het lijkt steeds meer alsof ze een webwinkel worden. Het begon heel lokaal met restaurantaanbiedingen en lokale activiteiten. Maar inmiddels zie je steeds meer producten van webwinkels en reizen. Ik weet niet of dat houdbaar is”, aldus Ritoe.

MIL schat dat Groupon per kwartaal een gemiddelde groei heeft gerealiseerd van vijftig procent. De totale omzet zou sinds de oprichting van de Nederlandse website in 2010 115 miljoen euro bedragen. Komende week maakt het moederbedrijf van Groupon de jaarcijfers over 2011 bekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!