Levi's ziet omzet stijgen, maar winst dalen

Modebedrijf Levi Strauss & Co heeft de omzet vorig jaar zien stijgen. De nettowinst daalde echter van 157 miljoen dollar in 2010 naar 138 miljoen dollar in 2011. “Onze resultaten uit het boekjaar 2011 weerspiegelen de hogere katoenprijzen en de moeilijke economische omgeving”, zegt Blake Jorgensen, chief financial officer van Levi’s.

Toch zag de fashionretailer de brutowinst naar 2.292 miljoen dollar stijgen, 69 miljoen dollar meer dan in 2010. De daling in de nettowinst is vooral te wijten aan een belastingverhoging van zo’n 32 miljoen dollar.

Levi’s heeft het dankzij zijn wereldwijde verkoopnetwerk goed gedaan, vooral in het licht van stevige kosten en de economische tegenwind, meldt ceo Chip Bergh. “We bouwen verder aan onze sterke merken en willen innoveren. Het verbeteren van de winstgevendheid moet duurzame groei op lange termijn leveren”, aldus Bergh.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!