Huismerk groeit sneller dan A-merk

De omzet van huismerken is het afgelopen jaar sterker gestegen dan die van A-merken. De honderd populairste A-merken in de supermarkt verkochten iets meer dan twee procent vergeleken met 2010, terwijl de omzet van huismerken met ruim vijf procent toenam.

De groei van huismerken is sinds 2002 groter dan die van de A-merken. Volgens marktkenners zou ook dit jaar, door de slechte economische situatie, moeilijk kunnen worden voor de A-merken, die vaak tien tot twintig procent duurder zijn dan de varianten onder het huismerk. Door meer te investeren in innovaties, zoals het bedenken van nieuwe producten, kunnen merkfabrikanten de huismerken voor blijven.

Het zuivelmerk Campina is voor het tiende achtereenvolgende jaar het A-merk met de grootste omzet, zo blijkt uit cijfers van marktanalist SymphonyIRI. Op twee en drie staan Marlboro en Douwe Egberts. Merken die sterk zijn gegroeid, zijn onder meer Douwe Egberts, Pall Mall, Hertog Jan en Bio+. De merken Mona, Knorr, Spa en Drum behoren daarentegen tot de verliezers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!