Unilever brengt Lätta weer in het schap

Unilever brengt halvarinemerk Lätta opnieuw in het schap. Het wil daarmee inspelen op het veranderende eetgedrag. Het merk met het bekende kleurrijke boterkuipje wordt aanvankelijk exclusief bij Albert Heijn verkocht.

Volgens Unilever is de wereld van het brood compleet veranderd sinds Lätta 25 jaar geleden werd geïntroduceerd. Brood- en belegkeuzes zijn enorm uitgebreid. Ook de manier waarop brood wordt gebruikt is anders. Behalve tijdens de lunch en het ontbijt wordt brood ook gebruikt als tussendoortje of bij de borrel.

De levensmiddelengigant meent dat consumenten dus ook meer keuze moeten hebben als het om boter gaat. De halvarine van Lätta is luchtig opgeklopt. Hierdoor is het geschikt voor meer dan smeren alleen en dus ook voor dippen of ‘scoopen’, aldus Unilever. Of consumenten een ‘smeer- of een ‘scooptype’ zijn, kan eerdaags worden getest op Facebook, waar Lätta een fanpagina heeft.

In Nederland werd Lätta in 2004 door Unilever van de markt gehaald. In landen als Duitsland en Zweden wordt het nog altijd verkocht.
Klik hier voor de commercial van Unilever.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!