Groupon investeert in apps

Groupon neemt twee IT-bedrijven over die gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van mobiele apps. Hyperpublic biedt een locatie-app, waardoor merken en retailers aanbiedingen kunnen sturen zodra een consument in de buurt is. Kima Labs moet bijdragen aan de strategische koers van Groupon. Zij zijn de bedenkers van de Barcode Hero-app. Deze app vraagt gebruikers om de barcode van een product in winkels te scannen, waarna een prijsoverzicht volgt. Hierin wordt doorverwezen naar online shops en/of fysieke winkels.

Groupon sloot vorige maand al een distributiedeal met T-Mobile. Laatstgenoemde laat klanten zien waar zij koopjes kunnen vinden terwijl ze onderweg zijn. Groupon boekte in het laatste kwartaal van 2011 een omzet van 1,3 miljard.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!