Woolworths introduceert virtuele supermarkt

Supermarktketen Woolworths treedt in de voetsporen van Tesco met de introductie van een virtuele supermarkt. Een muur met afbeeldingen van supermarktproducten moet voorbijgangers verleiden tot het doen van aankopen. Klanten scannen met de Woolworths App op hun smartphone de barcodes op de muur, waarna ze hun aankopen direct betalen en laten bezorgen.

De muur is te vinden in Town Hall Station in het Australische Sydney. “Op de muur staan meer dan honderdtwintig van de meest ‘populaire producten’ van Woolworth”, vertelt Tjeerd Jegen, directeur supermarkten van Woolworths.

Eerder presenteerde supermarktketen Tesco in Zuid-Korea een soortgelijke boodschappenmuur. In Nederland was het initiatief voor het eerst te zien bij speelgoedwinkelketen Bart Smit, die rond 5 december billboards op stations plaatste waar consumenten direct Sinterklaasaankopen konden doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!