The Body Shop vernieuwt winkelconcept

The Body Shop wil de merkbeleving van haar klanten in de Benelux flink gaan versterken. Hiervoor wordt vanaf maart een nieuw winkelconcept geïntroduceerd dat zich richt op het maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarin de retailer een voortrekkersrol vervult. In het nieuwe concept zal het respect voor mens, dier en milieu centraal staan.

De veranderingen worden doorgevoerd door het nieuwe management team dat is samengesteld voor de afzonderlijke organisatie voor de Benelux. Naast de focus op het bereiken van een verbod op dierproeven voor cosmetica, waarvoor de retailer door middel van actieve campagnevoering en lobbying in de Europese Unie aan de basis heeft gestaan, wil The Body Shop ook aandacht schenken aan haar gebruik van Community Fair Trade ingrediënten in haar beautyproducten en accessoires.

Binnen het nieuwe winkelconcept zal de nadruk liggen op de eerlijke handel met de leveranciers, de oorsprong van de ingrediënten en de lokale gemeenschappen die daarmee worden ondersteund. The Body Shop telt meer dan 2600 winkels in ruim 65 landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!