Macy's ziet online omzet flink stijgen

Warenhuisketen Macy’s streeft dit jaar naar een online omzet van ruim twee miljard dollar. Dat schrijft Twinkle Magazine online. De keten, eigenaar van webwinkels Macys.com en Bloomingdales.com, heeft het afgelopen jaar 39,6 procent meer online omzet geboekt dan in 2010. Het online kanaal groeide ruim zeven keer harder dan het bedrijf als geheel.

De groei komt onder meer door de openstelling van Macys.com en Bloomingdales.com voor orders uit het buitenland. Sinds die mogelijkheid vorig voorjaar werd geïntroduceerd zijn naar circa honderd landen buiten de Verenigde Staten bestellingen verzonden, waaronder Nederland. Ook is de lancering van de ‘denim finder’ afgelopen najaar een goede zet geweest. Die tool helpt online klanten bij het vinden van de juiste spijkerbroek.

Het is onduidelijk hoeveel webomzet er precies werd bijgeschreven in het vorige boekjaar. De totale concernomzet kwam voor Macy’s uit op 26,4 miljard dollar, 5,6 procent meer dan de omzet in het jaar ervoor. De winst groeide met 53,5 procent, tot 1,3 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!