‘Sterke groei e-commerce Zuid-Europa’

Door een forse groei in Zuid-Europa zullen de Europese online verkopen jaarlijks met twaalf procent toenemen. Shoppen op het web is voor consumenten in landen als Groot Brittannië, Duitsland, Nederland en Frankrijk al dagelijkse kost. In Zuid-Europese markten is dat nog niet het geval. Volgens Forrester Research zal hier  de komende vier jaar een forse groei worden geboekt.

Het onderzoeksbureau voorspelt dat de online verkopen in 2016 goed zijn voor veertien procent van de totale retailverkopen in Groot Brittannië. In Duitsland, de op één na grootste e-commerce markt, zal dat meer dan tien procent van de totale verkopen zijn. Voor Spanje en Italië staat er een forse stijging op de planning. De online markt groeit daar jaarlijks respectievelijk met negentien en achttien procent.

In de Verenigde Staten zal de online markt de komende vier jaar jaarlijks met ruim tien procent groeien. Forrester Research verwacht dat Amerikaanse online shoppers over vier jaar 327 miljard dollar uitgeven. De online markt zal dan goed zijn voor negen procent van de totale retailverkopen, terwijl dat percentage in 2011 en 2012 nog op zeven procent ligt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!