Ahold boekt forse winst

Supermarktconcern Ahold heeft zijn winst in het vierde kwartaal van 2011 zien groeien tot 270 miljoen euro. Dit is een stijging van ruim 75 procent. Zowel in de Verenigde Staten als in Nederland gingen de resultaten omhoog. De activiteiten in Centraal-Europa bleven echter achter.

Het bedrijfsresultaat kwam in het vierde kwartaal van 2011 uit op 328 miljoen euro. In dezelfde periode in 2010 lag het bedrijfsresultaat zo’n elf procent lager.

Eerder maakte Ahold al bekend dat de omzet over het vierde kwartaal uitkwam op 7,29 miljard euro, 4,5 procent hoger dan in 2010. De omzet over heel 2011 steeg met negentien procent tot 30,27 miljard euro. De nettowinst kwam uit op ruim één miljard euro.

Topman Dick Boer is tevreden met de ‘solide prestaties’ van Ahold, maar voorspelt dat ook 2012 een lastig jaar wordt voor de levensmiddelensector. “De consument laat zich leiden door de prijs en de concurrentie blijft hevig”, aldus Boer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!