Ahold wil groeien met AH To Go

Winkelconcern Ahold wil de supermarktformule AH To Go verder uitrollen. Daarbij richt het bedrijf zijn pijlen eveneens op de regio Nordrhein-Westfalen in Duitsland. Dit meldde topman Dick Boer donderdag bij de publicatie van de jaarcijfers van Ahold.

Wegens het marktaandeel van dertig procent heeft het winkelbedrijf moeite om in Nederland door nieuwe ‘reguliere’ winkels uit te breiden. Daarom is de grootgrutter van plan verschillende AH To Go-filialen te openen op Nederlandse benzine- en treinstations. Boer ziet het echter niet zitten om in Nederland benzine te verkopen. In de Verenigde Staten en Tsjechië doet Ahold dat wel. “In die landen is benzine ook veel interessanter. Dat hoort daar in de loyaliteitsprogramma’s”, licht Boer toe. “Maar met onze vestigingen van Albert Heijn in Nederland is dat bijna onmogelijk. We hebben maar een paar winkels met een goede parkeerplaats”, aldus Boer.

In de Verenigde Staten zijn er nog genoeg mogelijkheden om nieuwe winkels te kopen. Ook kijkt Ahold naar andere markten om uit te breiden, al moeten die al wel een zeker welvaarts- en winkelniveau hebben. “We hebben nog geen direct zicht op een nieuwe operatie”, zegt Boer. “Maar als we dat doen zullen we niet vanuit het niets beginnen. Je hebt een opstapje nodig: met iets bestaands kunnen starten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!