Adidas verwacht winstgroei door sportevenementen

Adidas verwacht dit jaar te kunnen profiteren van het EK voetbal en de Olympische Spelen. De Duitse sportartikelenfabrikant rekent op een verdere groei van de omzet, nadat deze in 2011 al fors toenam. Dat heeft Adidas woensdag laten weten.

De sportevenementen stuwen vooral de verkopen in opkomende landen, verwacht Adidas, die rekent op een omzetgroei van vijf tot tien procent. Het afgelopen jaar steeg de omzet met elf tot 13,3 miljard euro. De nettowinst nam met achttien procent toe tot het recordniveau van 671 miljoen euro.

Volgens topman Herbert Hainer staat zijn bedrijf er goed voor om van 2012 opnieuw een 'schitterend' jaar te maken. "De balans is in topvorm'', stelde hij. Adidas is na Nike de grootste sportartikelenfabrikant ter wereld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!