‘Kleine winkelcentra krijgen het moeilijk’

De kleine winkelcentra, zeker die zonder supermarkten, gaan een lastige tijd tegemoet. Dat stelt Taco de Groot, bestuursvoorzitter van vastgoedbelegger VastNed.

"De kleine winkelcentra hebben te maken met koopavonden waarbij sommige winkels open en sommige winkels dicht zijn", aldus De Groot. "Vooral de kleinere centra die geen levensmiddelen hebben, krijgen het lastig."

Volgens De Groot is het van belang dat consumenten naar de winkelcentra gelokt worden. In tegenstelling tot hoofdstraten gebeurt de aanloop naar winkelcentra niet automatisch. Ook moeten winkelcentra aan het imago werken, dat is vaak plastic, meent De Groot. “Laatst zei iemand tegen me, en het is geen quote van mij: ‘Ik ken in Nederland geen prettige winkelcentra”, aldus de bestuursvoorzitter .

Retailers hebben een voorkeur voor de binnenstad. De verscheidenheid van de winkelstraten in een stadscentrum, met horeca en andere uitspanningen, maakt die locatie sterk. “Ondernemers willen minder winkels, maar wel op betere locaties”, aldus De Groot.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!