Unilever brengt bloeddrukverlagende melkproducten op de markt

Het merk Becel Pro-Activ, een serie cholesterolverlagende producten van Unilever, wordt uitgebreid. De merknaam zal nu naast boter- en margarineproducten ook zuivel gaan omvatten. Unilever heeft bij het Japanse Calpis de licentierechten voor een bloeddrukverlagende peptide gekocht. Een van de melkproducten beleefde al een primeur in Portugal. Nederland zal “op zijn vroegst over een jaar” volgen, aldus Unilever. Omdat veel Europeanen kampen met een licht verhoogde bloeddruk hebben de producten een grote doelgroep. Ook het Nederlandse DMV International heeft een bloeddrukverlagend ingrediënt ontwikkeld: “We hebben even gevloekt toen we van die Unilever-deal hoorden”, aldus een woordvoerder, ”We praten nog met enkele potentiële klanten, enkele grote Europese voedingsconcerns. En, vanzelfsprekend, ook met ons moederbedrijf, Campina.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!