Luxe- en lifestylemerken immuun voor crisis

Dure merken trotseren de economische tegenwind ogenschijnlijk met gemak. De vraag van consumenten naar topdesign en haute couture neemt alleen maar toe. Dat blijkt uit de gister gepubliceerde lijst van meest waardevolle merken van het Britse advieskantoor BrandFinance.

Waar consumenten voorheen tijdens economische tegenslag in een relfex voor goedkopere producten kozen, hebben modemerken als Prada Christian Dior, Burberry end Tiffany & Co hun positie in de lijst verstevigd of zijn ze teruggekeerd in de lijst.

De afnemende populariteit van supermarktketens als Sainsbury's, Asda en Marks & Spencer ziet BrandFinance als een extra bewijs van de consumententrend.

Gadgets doen het goed in het overzicht. Apple heeft Google van de eerste plaats geduwd. De merknaam van de iPhone-producent zou zeventig miljard dollar moeten kosten. Niet eerder rekende het Britse bureau een merk zo'n hoog bedrag toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!