Coop zet in op klantenloyaliteit

Coop Supermarkten introduceert de zogenaamde Keukentafelgids. Het betreft een multimediaal concept met een bewaarmagazine, kalenders, een online kanaal en social media acties. Coop hoopt hiermee klanten aan de supermarkt te binden.

Hoewel de online vertaling nog verder uitgebouwd gaat worden, bepaalt de multimediale strategie de aard van het magazine. “Het is bedoeld voor op de keukentafel”, aldus bedenker en hoofdredacteur Robin Klaassen. “De inhoud is daarop afgestemd. Het magazine bestrijkt inhoudelijk een half jaar en is gevuld met recepten, knutseltips en uitjes. Het is een bont medium dat past bij Coop: sociaal nuchter en zelfbewust. ”

Om de Keukentafelgids heen worden online acties gestart, zoals ‘spreekweken’, waarin mensen via mail of Twitter vragen kunnen stellen aan de tipgevers in het magazine. “Doel is ook om de online verbondenheid te laten zien van Coop met hun klanten, zodat de coöperatie zichtbaar wordt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!