Consument heeft voorkeur voor cross channel retailer

Retailers die zich richten op ‘cross channel shopping’, zijn de komende jaren steeds meer in het voordeel. In 2015 kiest 55 procent van de consumenten voor winkels die zowel op internet als op straat aanwezig zijn. Nu is dat nog 35 procent. Dit blijkt uit onderzoek dat marktonderzoeksbureau Q&A uitvoerde in opdracht van ABN Amro en brancheorganisatie CBW-Mitex.

“Cross channel shopping wordt de nieuwe koopstructuur”, stelt Paul te Grotenhuis van CBW-Mitex. “Als een internetondernemer ook een fysieke winkel heeft, schept dat extra vertrouwen bij de consument. Zij geven hun geld makkelijk uit, omdat ze dan zeker weten dat ze iets kunnen ruilen”, aldus Te Grotenhuis.

“Sinds ik een fysieke winkel heb, is de omzet van mijn webwinkel verdubbeld”, vertelt Joline Jolink, modeontwerpster met een winkelpand in de Amsterdamse Huidenstraat. In eerste instantie wilde Jolink een tijdelijke winkel openen, maar eind vorig jaar kreeg ze te horen dat ze mocht blijven. “Toen ik net begon, lukte het me niet voet aan de grond te krijgen bij andere winkeliers. Daarom ben ik mijn ontwerpen via internet gaan verkopen. De webwinkel is de redding van mijn bedrijf geweest”, aldus Jolink.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!