New Look zet in op expansie

De Britse modeketen New Look zet vaart achter haar Nederlandse expansie. In de V&D-vestiging in winkelcentrum Boven ’t IJ opende donderdag 12 april de zevende shop-in-shop. Als het aan New Look ligt, gaan er dit jaar nog drie shopcorners in filialen van het warenhuis open, waaronder over een week een in Zwolle.

Naast de succesvolle samenwerking met V&D is New Look naarstig op zoek naar een geschikt pand in het centrum van Amsterdam. “Onze eerste stand-alone store aan de Rotterdamse Lijnbaan doet het goed. En ook de zes V&D-shopcorners die we al hebben, tonen goede resultaten. Een eigen winkel in Amsterdam staat al langer op onze verlangenlijst, maar er zijn meer spelers die daar winkelruimte zoeken. Het is niet makkelijk om 1000-1200 vierkante meter te krijgen. We moeten dus geduld hebben om het juiste pand te vinden, voor de juiste prijs. We kijken overigens ook naar andere steden, zoals Den Haag, Utrecht, Groningen en Maastricht”, aldus Benjamin Tetard, country manager West-Europa.

Het aanbod van New Look wordt vooralsnog niet aangeboden in de webshop van V&D. “Wel hebben we een test gedaan tijdens de recente Prijzencircus-actie, met een beperkt deel uit onze collectie. Die was succesvol en dus zijn we aan het kijken of we ons aanbod via V&D’s webshop kunnen vergroten. In de huidige retailmarkt moet je aanwezig zijn in verschillende verkoopkanalen. V&D is een goed platform voor ons merk, waardoor we onze naamsbekendheid sneller kunnen laten groeien.”

Volgens Tetard brengt New Look een onderscheidend aanbod ten opzichte van lokale en andere internationale modespelers. “We brengen een gevarieerde collectie met een typisch Britse look and feel voor een zeer acceptabele prijs. Voorts zetten we zwaar in op service. De shopcorners zijn bemand met eigen en ook voldoende personeel, zodat klanten altijd goed en snel geholpen kunnen worden.”

New Look biedt naast kleding ook veel accessoires en heeft een grote schoenencollectie. “In het Verenigd Koninkrijk staan we op de eerste plaats als het gaat om de schoenenverkoop.” In de 180 vierkante meter tellende V&D-shopcorner in Amsterdam-Noord is dan ook veel ruimte voor het schoenenaanbod, met een focus op hoge hakken en slippertjes. Dat maakt New Look tevens een geduchte concurrent voor discounters met een fashionaanbod, zoals bijvoorbeeld vanHaren.

Nu de vaart in de Nederlandse expansie erin zit, kijkt New Look ook naar Duitsland. “Een zeer grote en daarom interessante markt”, meent Tetard. “We willen daar dezelfde expansiestrategie voeren als we in Nederland doen. Naamsbekendheid opbouwen met shop-in-shops in de gevestigde warenhuizen en het openen van eigen winkels in de juiste steden.”

In eigen land bereikt New Look in de categorieën vrouwenmode en accessoires inmiddels de eerste plaats als het gaat om de omzetcijfers. Gemiddeld worden er elke twee seconden een paar schoenen, elke drie seconden een jurk en elke acht seconden een paar jeans verkocht bij de keten. Wereldwijd staat de teller op 152 vestigingen en franchises.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!