Locuni strijdt tegen e-tailgiganten

Locuni, een nieuwe landelijke webwinkel voor lokale modewinkels, wil e-tailers helpen de strijd aan te gaan tegen grote online winkels als Wehkamp en Zalando. Dat schrijft Fashion United online. Initiatiefnemer Neil Persoon, voormalig productmanager van Stinger, denkt dat retailers die nu niet online vertegenwoordigd zijn, binnen tien jaar hun relevantie verliezen.

“De online markt is groeiende. Volgens ING vindt in 2020 veertig procent van de kledingverkopen online plaats, nu is dat zeven tot acht procent. Als winkeliers daar niet in mee gaan, zullen ze niet veel langer meer bestaan,” aldus Persoon. Volgens de oprichter is het daarom van belang dat de winkeliers gaan samenwerken en de concurrentiestrijd aangaan met grote webwinkeliers. “Door samen te werken ontstaat een collectie die bijna net zo groot is als het aanbod van grote webshops en kan er effectiever reclame gevoerd worden,” legt Persoon uit.

Locuni, een afkorting voor Locals United, wil ondernemers het technisch onderhoud van de webshop, betalingen, fotografie en marketing uit handen nemen, tegen een tarief van veertig euro per maand en een commissie van tien procent op de netto verkoopprijs. Retailers die zich bij het webshopcollectief aansluiten, kiezen zelf welk deel van de collectie zij online willen aanbieden. Vervolgens neemt de Locuni de rest van het werk voor zijn rekening.

Momenteel hebben acht winkeliers zich aangesloten bij Locuni. Medio mei gaat de webshop online. Locuni verwacht zeventig aangesloten winkels aan het einde van het jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!