Ahold wil online omzet verdriedubbelen

Ahold wil in 2016 een online omzet boeken van 1,5 miljard euro. Dit vertelde ceo Dick Boer dinsdag tijdens Aholds Algemene Vergadering van Aandeelhouders.

“Van een model met alleen winkels zijn we in de afgelopen twintig jaar met succes overgeschakeld naar winkels met online aanwezigheid”, zegt Boer. “In vergelijking met de zustermerken staat albert.nl nog in de kinderschoenen, maar het is duidelijk dat de ontwikkelingen op dit gebied zeer snel gaan. De komende jaren maken we de sprong naar een werkelijk geïntegreerd online en offline aanbod.”

Ahold wil bovendien de komende jaren fors investeren in bol.com, waarvan de overname in het tweede kwartaal afgerond wordt. “Op die manier kan bol.com zijn leidende positie in online retail uitbreiden”, aldus Boer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!