'iPad perfecte tool voor m-commerce’

Ipad-gebruikers shoppen veel vaker online dan andere tablet of smartphonegebruikers. Negentig procent van alle mobiele retailaankopen zou via de Apple gebeuren, zo schrijft het rapport ‘The 2012 Q1 Shopping Insights Mobile Study’ van RichRelevance.

Het mobiele aandeel in de online sector is het afgelopen jaar fors gestegen. M-commerce droeg in maart voor 4,6 procent bij aan de totale online inkomsten, tegenover 1,9 procent in april van vorig jaar. Een groot deel van deze stijging is te danken aan de populariteit van de iPad. De conversie op de tablet van Apple bedraagt namelijk 1,5 procent en is daarmee drie keer zo hoog dan de conversie op andere mobiele apparaten.

Mobiele shoppers geven gemiddeld 104 dollar uit wanneer zij iets kopen, terwijl het gemiddelde aankoopbedrag bij iPad-gebruikers 158 dollar bedraagt. Via de iPad worden dan weer wel minder (maar duurdere) producten gekocht. Per bestelling worden er gemiddeld drie items gekocht, het, terwijl via andere mobiele apparaten gemiddeld 4,3 producten worden aangeschaft. Bij laptops en desktops ligt dat aantal op 6,9 items.

Smartphones zijn volgens RichRelevance goed voor slechts zeven procent van de mobiele omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!