Vrouw koopt schoenen liever in fysieke winkel

Vrouwelijke shoppers kopen hun schoenen het liefst in een fysieke winkel. Dit concludeert schoenenformule House of Shoes na onderzoek onder veertienhonderd vrouwen.
 
Oriënteren gebeurt zowel online (22 procent) als in bakstenen schoenwinkels (59 procent), maar 66 procent heeft een uitdrukkelijke voorkeur voor aanschaf in de traditionele winkel. Dertig procent van de vrouwen heeft geen specifieke voorkeur voor webshop of winkel.

Twintig procent van de vrouwen verzwijgt de aankoop van een nieuw paar schoenen wel eens tegenover haar partner. Over de prijs wordt door zestien procent van de vrouwen af en toe gelogen. Zestig procent van de vrouwen koopt haar schoenen bovendien liever niet in de uitverkoop.

House of Shoes, dat in 2011 de ING Retail Jaarprijs voor Schoenenwinkel van het Jaar won, wil met het onderzoek richting geven aan het inkoopbeleid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!