Goedkope kledingketens winnen terrein

Britse ketens die zich toeleggen op laaggeprijsde mode doen het al jaren beter dan andere kledingketens. Ook in 2005 groeien zij ten koste van duurdere ketens. Bovendien wordt het onderscheid tussen beide type modewinkels minder zichtbaar. De consument koopt zowel discountkleding als designer labels. Een andere trend is de voortgaande groei van fast fashion, vooral in dameskleding. Consumenten zijn steeds meer geinteresseerd in de nieuwste trends en dat vertaalt zich in sterke smaakwisselingen per seizoen. Consumenten verwachten ook van meer traditionele kledingzaken een sneller wisselende collectie die bovendien betaalbaar is. Ten slotte stijgt de kledingomzet van niet in kleding gespecialiseerde winkels.In Groot-Brittannie steeg de omzet van de ketens met voordelige kleding tussen 2000 en 2004 van 1,9 miljard naar 3,3 miljard pond. De kledingomzet van niet in kleding gespecialiseerde ketens steeg van 993 miljoen naar 1,9 miljard pond. De grootste ketens met laaggeprijsde kleding zijn Matalan, George bij Asda, Tesco, Primark, TK Maxx, Peacocks, Bon Marche, Ethel Austin, Poundstretcher en MK One, Officer`s Club, Bewise, TJ Hughes en QS.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!