Unilever verandert communicatiemodel

Unilever gaat de wijze waarop gecommuniceerd wordt met de consument structureel veranderen. “Mobiel internet heeft de conversatie tussen merken en mensen totaal veranderd,” geeft Jay Altschuler als reden voor de verandering op. 

“We moeten ons bestaande communicatiemodel tegen het licht houden voor evaluatie,” aldus de global communications planning director (GCPD) tijdens het Mobile Convention-congres.

De tijd van zenden via massamedia is volgens Altschuler voorbij. “De mobiele telefoon is een enabler voor de nieuwe vormen van communicatie. Het moet daarbij gaan om engagement, betrokken communicatie.”

Het bedrijf moet zich als één van de grootste producenten van consumentenartikelen wereldwijd voorbereiden op een tijd dat consumenten hun spullen primair via een mobiele telefoon kopen. “Er zijn inmiddels al meer mobiele connecties dan mensen met toegang tot stromend water.”

Altschuler geeft aan dat Unilever nu de fundamenten moet leggen voor betrokken interactie. Unilevers merkcommunicatie gaat uiteindelijk draaien om: soort media, contactfrequentie en de duur en locatie van communicatie. “De consument besteedt nu al meer tijd aan mobiele apps dan op het web: 94 minuten tegenover 74 minuten,” schetst Altschuler. “We zien nu waar de toekomst heen gaat.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!