Retailers moeten beter inspelen op de consument van morgen

Retailers zouden volgens Goos Eilander, directeur van Trendbox, beter moeten inspelen op de consument van morgen. Volgens Eilander kun je beter op de consument inspelen en beredeneren wat hij in de toekomst wil als je weet wat de consument vindt, denkt en voelt. Retailers zouden boodschappen doen bijvoorbeeld moeten koppelen aan een andere vrijetijdsbesteding. Over de prijzenoorlog waar iedere retailer in meer of mindere mate mee te maken heeft is de Trendbox-directeur erg negatief. `We maken de consument met z`n allen prijsbewust, dat is zonde.` Verder meent Eilander dat retailers slimmer naar hun winkellocaties moeten kijken. Er zou bijvoorbeeld een supermarkt naast een groot pretpark gezet moeten worden zodat die vrijetijdsbesteding met boodschappen doen wordt gecombineerd. Ook is Nederland volgens Eilander toe aan grotere winkels. Voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld Villa Arena en Batavia Stad. Retailers zijn echter nog te geneigd conservatief te denken. `Ze willen vooral niet te veel non-food en schuwen multifunctionele bestemmingen. Ik zou deals maken, zoals de Heineken Music Hall bij Villa Arena`, aldus Eilander.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!