Apple opnieuw meest waardevolle merk

Net als vorig jaar is ook dit jaar Apple het meest waardevolle merk ter wereld. Dit blijkt uit de jaarlijkse studie van onderzoeksbureau Millward Brown.

De waarde van het elektronicamerk steeg in 2011 met negentien procent naar 183 miljard dollar. In de top 100 is Facebook de snelste klimmer. De waarde van het sociale netwerk steeg met 74 procent naar 33,2 miljard dollar. Hiermee eindigde het bedrijf op plaats negentien. IBM groeide met vijftien procent en nam daarmee de tweede plaats over van Google, dat door een waardeverlies van drie procent een plaats zakte.

In de top 10 komen zeven technologiebedrijven voor. McDonald’s en Coca-Cola behielden hun vierde en zesde plaats in de top en Marlboro steeg van de achtste naar de zevende plek. Volgens Nick Cooper, directeur van Millward Brown, geven de technologiebedrijven in de top 10 aan dat technologie een steeds centralere rol speelt in de hedendaagse maatschappij. “Er is veel opwinding en nieuw nieuws. In de techniek gebeurt het”, meent Cooper.

De volledige top 10 kunt u bekijken op onze Facebook-pagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!