Duitse bestelknoppen aangepast

Duitse webwinkeliers moeten de tekst op bestelknoppen per 1 augustus veranderen naar ‘Zahlungspflichtig bestellen’. Deze verplichting vloeit voort uit de nieuwe Europese consumentenrichtlijn, die in Duitsland als eerst wordt vertaald naar nationale wetgeving.

Door de woorden op de bestelknoppen moet duidelijk worden dat consumenten een financiële verplichting aangaan door te klikken. Wanneer de tekst geen betalingsplicht duidelijk maakt, is de klant niet verplicht tot bestellen. Op deze manier moet worden voorkomen dat consumenten onbewust verplicht zijn tot een aankoop.

Ook in Nederland worden binnenkort de bestelknoppen aangepast. Volgens Arnoud Engelfriet van ICTRecht wordt de richtlijn hier voor 13 december 2013 geïmplementeerd. De buttons moeten dan te tekst ‘bestellen met betalingsplicht’ of iets in die strekking luiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!