Thuiswinkelconcern Kleeneze hecht veel waarde aan contact met de klant

Het Britse thuiswinkelconcern Kleeneze, onder meer actief als verkoper van schoonheids- en gezondheidsproducten, tuinartikelen en doe-het-zelfartikelen, is sinds bijna een jaar actief op de Nederlandse markt. Sindsdien heeft het voor zo`n 2 miljoen euro producten verkocht aan in totaal circa 200.000 verschillende klanten. De voornaamste doelgroep bestaat uit werkende vrouwen van 35 tot 55 jaar.Kleeneze heeft een eigen manier van werken: de catalogus en het bestelformulier worden huis-aan-huis verspreid door een freelance distributeur. Deze haalt ze een paar dagen later persoonljk weer op. Over het algemeen hanteert men het principe dat er een distributeur is voor iedere 200 klanten. Volgens verkoopdirecteur Kim Rawson zijn hier grote voordelen aan verbonden:`Het zorgt voor duurzaam klantcontact en geregelde bestellingen, ongeveer 50 a 150 euro per klant per maand.`Het assortiment van Kleeneze kan worden bekeken op internet, maar bestellingen kunnen slechts worden gedaan via de distributeur. Hierin onderscheidt het concern zich duidelijk van concurrenten zoals Neckermann, Otto of Wehkamp. Kleeneze heeft de omzet in Groot-Britannie de laatste 8 jaar weten op te voeren van 70 miljoen euro tot 150 miljoen euro; in Nederland wordt gemikt op een omzet van 5 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!