Internet is belangrijke informatiebron voor invloedrijke groep autokopers

Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat autofabrikanten minder uit zouden moeten geven aan tv-commercials en meer aan online reclame. De belangrijke groep `alpha car buyers`, enthousiastelingen die voortdurend websurfen om informatie over auto`s te verzamelen, blijkt via mond-tot-mond reclame grote groepen consumenten te beinvloeden. 34% van alle consumenten zegt dat mond-tot-mond advies een welkome aanvulling is op de informatie die men elders verzameld heeft. 65% van de alfa-kopers deelt zijn expertise graag met anderen.Het overgrote deel van de alpha car buyers is man; slechts 26% is vrouw. Er zijn drie groepen te onderscheiden: de autoliefhebbers, de early adapters ofwel innovators en de connectors ofwel de groep die weet wat cool is. Vergeleken met consumenten die niet specifiek autoliefhebbers zijn, gaan alpha car buyers 83% maal vaker naar websites van automerken, zelfs als ze geen nieuwe auto aan willen schaffen. Als ze een auto gaan kopen, informeert 41% zich online over prijzen, kortingen en gratis extra`s. 9% leest actief weblogs van medeliefhebbers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!