Johma mikt op Europa

De Nederlandse salademaker Johma gaat zich richten op expansie in Europa. Scandinavië en Frankrijk zijn daarbij als eerste aan de beurt. Zo meldt Johma-directeur Erik Bras.

De product wordt bij de uitbreiding gesteund door de nieuwe grootaandeelhouder AAC Capital Partners. Vorige week werd bekend dat AAC Capital Partners het belang van Gilde Equity Management Benelux overnam.

Oud Unilever-directeur Bras is verheugd dat hij met AAC weer flink kan groeien met Johma. “De schwung zit er na enkele moeilijke jaren weer in”, aldus Bras. De laatste jaren was de saladefabrikant druk bezig met vernieuwingen van de salades, verpakkingen en marketing en het doorvoeren van diverse reorganisaties. “Hierdoor is het productievolume het afgelopen jaar met tien procent gegroeid.”

De directeur zegt niet te hard van stapel te kunnen lopen. “Een derde van onze productie is voor huismerken. Die contracten zijn kortlopend, dus de voortzetting ervan is per definitie onzeker. Verder willen we eerst meer vet op de botten krijgen en winsten zo veel mogelijk herinvesteren in het bedrijf.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!