Apple coolste merk onder jongeren

Merken moeten zeer regelmatig met nieuwe invalshoeken komen om de aandacht van de generatie jongeren van deze tijd vast te houden. Dat stelt InSites Consulting, zo schrijft Reclameweek online. Zo vindt 65 procent van de Nederlandse jongeren Apple een cool merk en mogen zij ook gezien worden met Allstars van het merk Converse, Coca-Cola (54 procent), Adidas (48 procent) en Red Bull (47 procent).

“Coole merken slagen erin om vanuit hun duidelijke DNA toch telkens jongeren te verrassen met een nieuwe campagne, een nieuw product of een nieuw idee”, aldus Joeri van den Bergh van InSites Consulting. Volgens hem zijn jongeren prikkelverslaafd en selecteren zij alleen de informatie die in onmiddelijke vriendenkring wordt besproken of die wordt gedeeld op hun Facebook-wall. “Alles wat daarbuiten valt is voor hen niet belangrijk genoeg.”

Om een connectie te maken met jongeren speelt Red Bull bijvoorbeeld in op hun verschillende passies door het organiseren van de Fierste Ljepper wedstrijd, de music academy en de BC One Cypher hiphop wedstrijd. Ook de aanpak van Apple, waarbij een innovatie wordt aangekondigd terwijl een nieuw product net in de winkels ligt, werkt goed om op de radar van jongeren te raken en blijven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!