Grote verschillen in online spendeergedrag

Bezoekers van online shops met vrouwenkleding geven fors meer geld uit dan consumenten die naar mannenmode surfen. De shopper van vrouwelijke kleding stuurt echter ook meer artikelen retour, zo biljkt uit de eerste eCommerce Benchmark. Bij online vrouwenmodewinkels wordt één op de drie artikelen teruggestuurd. Bij mannenmodeshops is dat één op de vijf artikelen.

Bezoekers van mannenmodewebwinkels brengen slechts 219 seconden op een webshop door, terwijl bezoekers van shops voor vrouwenkleding gemiddeld 338 seconden op een online shop te vinden zijn. Het bedrag per aankoop ligt bij webwinkels voor vrouwenmode ook een stuk hoger. Per order wordt er gemiddeld 130 euro uitgegeven. Bij mannenmodewebshops wordt voor een gemiddeld bedrag van 75 euro gekocht. Ruim 75 procent van de bezoekers van mannenwinkels verlaten de shop vaak zonder hun bestelling af te ronden. Bij webwinkels voor vrouwen ilgt dat percentage iets hoger dan vijftig procent. Consumenten die naar vrouwenmode speuren weten van te voren blijkbaar al wat ze willen, waardoor zij doelgericht bestellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!